Passasjerene på L1-linjen mellom Lillestrøm og Spikkestad er minst fornøyde med opplevd punktlighet og informasjon om avvik.
TUT TUT! Til tross for mange innstillinger og forsinkelser er passasjerene på L1-linjen mellom Lillestrøm og Spikkestad generelt ganske fornøyde med reiseopplevelsen. Foto: Espen Franck-Nielsen - CC BY-SA 4.0.
22. september 2024
Det viser den siste kundetilfredshetsundersøkelsen fra Jernbanedirektoratet, som dekker perioden juni til august i år. Jernbanedirektoratet måler kundenes tilfredshet på alle togstrekninger i Norge hvert kvartal.
Den totale kundetilfredsheten for L1-linjen, som inkluderer Høybråten og Haugenstua stasjon, ligger på 75 av 100 poeng i tredje kvartal.
Passasjerene er mest fornøyd med informasjonen på toget (87 poeng), ombordpersonalet (85 poeng) og renholdet (78 poeng).
Frustrerte passasjerer
Lavest scorer informasjon ved avvik (54 poeng) og opplevd punktlighet (70 poeng). Dette skyldes trolig frustrasjonen mange passasjerer føler på grunn av de hyppige forsinkelsene og innstillingene i år.
Mens L1-linjens gjennomsnittlige kundetilfredshet ligger på 75 poeng, er den nasjonale gjennomsnittlige kundetilfredsheten for togselskapene i Norge 79 poeng, noe som indikerer at det fortsatt er rom for forbedring på lokaltoget.
Fakta om kundeundersøkelsen